Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

Ελεύθερα Σχολεία



Η δασκάλα ρώτησε τον Τζον Λένον. Τη θα γίνεις όταν μεγαλώσεις; Και αυτός απάντησε. «Ευτυχισμένος»  Η δασκάλα του είπε δεν κατάλαβες την ερώτηση! Και ο Τζον Λένον της απάντησε «Δεν καταλαβαίνεις τη ζωή»      

Ο άνθρωπος παραμένει πολύ φτωχός και ταλαιπωρημένος για να πούμε ότι όλη αυτή η εκπαιδευτική του μόρφωση τον έχει βοηθήσει να ευημερεί...

Κάτω από την ελπίδα και τον φόβο καταστρώνουν τα σχέδια τους πολύ έντεχνα, αυτοί που δεν είναι υπέρ τη ζωής, χωρίς να μπορούν οι άνθρωποι να αντιληφθούν προς τα πού κατευθύνονται – και, μεταφέροντας αυτή την εκπαιδευτική τους διαδικασία από γενιά σε γενιά, έχουν μολύνει σχεδόν όλη την ανθρωπότητα.

Και όσο η παιδεία μας παραμένει ανελεύθερη τόσο περισσότερο θα βυθιζόμαστε στο χάος.

Μας λέει ο Βίλχελμ Ράιχ: Ξέρω ότι είσαι πλάσμα σοβαρό, αξιόπιστο και εργατικό, σαν το μυρμήγκι ή τη μέλισσα. Το μόνο που ήθελα να κάνω ήταν να ξεσκεπάσω τον  Ανθρωπάκο μέσα σου, που σου καταστρέφει τη ζωή για χιλιάδες χρόνια. Είσαι ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ, Ανθρωπάκο, όταν δεν είσαι μικρός και μικροπρεπής.
 Ή σπουδαιότητα σου, Ανθρωπάκο, είναι η μόνη ελπίδα που απέμεινε.  

Ακολούθησε τη φωνή της καρδιάς σου, ακόμα κι αν σε οδηγεί  έξω από το μονοπάτι των άτολμων ψυχών. Να μη γίνεσαι σκληρός και να μην πικραίνεσαι, όταν η ζωή καμιά φορά σε βασανίζει.
Και αγκάλιασε τον γιο σου ή την κόρη σου όταν σε ρωτάει «πατέρα ό ήλιος έφυγε. Που πήγε; θα ξαναγυρίσει γρήγορα;» Και απάντησε του, « ναι θα ξανάρθει γρήγορα για να μας ζεστάνει».

Στην Ελλάδα τα παιδιά αντιμετωπίζουν ένα παρωχημένο εκπαιδευτικό σύστημα, με αυξανόμενη μάλιστα την προσπάθεια να επιβληθεί ακόμη περισσότερο ο έλεγχος, η καταστολή και ο περιορισμός της ελευθερίας τους, όπως έδειξε το πρόσφατο γεγονός με την παρέμβαση της αστυνομίας σε σχολείο.
Η μόρφωση και η εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι άσκηση ελευθερίας αντίθετα η εκπαίδευση σημαίνει σήμερα δαμάζω, εξημερώνω. Έχει μια και μόνο πολύ συγκεκριμένη ιδέα και θέληση , να κάνει τα παιδιά να συνηθίσουν στην υπακοή .
Σήμερα Τετάρτη στην εκπομπή "Δίχως Καβάτζα" βλέπουμε πώς το σχολείο σκοτώνει την δημιουργικότητα, αποτελώντας ξεκάθαρα μια εκπαίδευση που οδηγεί σε καταπιεζόμενους ανθρώπους. Παράλληλα θα δούμε τα αποτελέσματα που είχε η απόφαση κάποιων γονιών στο εξωτερικό, να απομακρύνουν τα παιδιά τους από το παραδοσιακό σύστημα εκπαίδευσης, εντάσσοντάς τα σε προγράμματα ελεύθερων σχολείων.

Γιατί...“Ένα σχολείο, στο οποίο η ζωή πλήττει, δε διδάσκει παρά μόνο τη βαρβαρότητα” Ραούλ Βανεγκέμ.



Δείτε εδώ το βίντεο από την εκπομπή της sylvia varnava Δίχως Καβάτζα: https://vimeo.com/87121552






Ερευνητική εργασία 2013 - 2014 (Λύκειο Καρέα)

Οι άνθρωποι πολύ σπάνια παραδέχονται ανοιχτά ότι κατέχονται από τον φόβο της ελευθερίας (…) συνήθως συγχέουν την ελευθερία με τη διατήρηση του κατεστημένου, έτσι που αν τύχει και η κριτική συνειδητοποίηση βάλει σε κίνδυνο το κατεστημένο, τότε τους φαίνεται σα να απειλεί την ίδια την ελευθερία…

(Η αγωγή του καταπιεζόμενου)
Πάουλο Φρέρια

«Αντιαυταρχική παιδαγωγική- Εναλλακτικές μορφές μάθησης και Αντισυμβατικά σχολεία» – Project Β΄ Λυκείου
Συντάκτης: Κριπαροπούλου Αντιγόνη

Γιατί οι άνθρωποι που είναι αρκετά τρελοί για να πιστεύουν ότι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο… είναι αυτοί που στο τέλος το κάνουν… (Τζακ Κέρουακ)


Η ιστοσελία του Γενικού Λυκείου Καρέα, με το πρότζεκτ "Αντιαυταρχική παιδαγωγική- Εναλλακτικές μορφές μάθησης και Αντισυμβατικά σχολεία» – Project Β΄ Λυκείου"






Οποιοδήποτε περιεχόμενο στον Παρόντα Δικτυακό Τόπο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα, δεν συνιστά, ούτε δύναται να ερμηνευθεί ότι συνιστά ή υποκαθιστά συμβουλή ιατρικής φύσης, για την οποία οφείλετε και σας συστήνεται να απευθύνεστε σε αρμόδιο επαγγελματία υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου